ساخت انباری در پشت بام با سازه اسپیس فریم

نحوه ساخت انباری در پشت بام با سازه اسپیس فریم

 

در طول نیم قرن گذشته شاهد این بودیم که با گذر زمان و مدرنیزه شدن صنعت معماری افزایش علاقه مهندسان و مردم عادی به ساختارهای قاب‌بندی شده‌ی فضایی افزایش شایگانی یافته است. از طرفی مهندسان و طراحان نیز همواره به دنبال طرح‌هایی بودند که ساختارشان در مقیاس‌های مختلف در فضاها مانعی ایجاد نکند. حذف ستون‌های اضافی نیز از هدف‌های همیشگی معماران و طراحان بوده است. در این مقاله درباره یکی از دستاوردهای مهم معماری یعنی ساخت انباری با اسپیس فریم صحبت خواهیم نمود.

ظهور تکنیک‌های جدید معماری و ساختمانی باعث شده است تا شکل و شمایل سازه‌ها تغییر و تحولات زیادی شود و در اثر همین تغییر و تحولات بود که معماران و مهندسان سازه‌های جدیدی را کشف کردند. معماران و صنعتگران  با استفاده از این تکنیک‌ها و البته مصالح و ابزار‌های جدید موفق شدند تا سازه هایی را طراحی کنند که پاسخگویی سه فاکتور اصلی و اساسی مورد نیاز آن‌ها باشد. جالب است بدانید که این سازه‌ها سه فاکتور سبک بودن، اقتصادی بودن و پیاده‌سازی سریع را به همراه داشتند.

یکی از این سازه‌ها که نقش بسیار زیادی در فراهم شدن این سه فاکتور اساسی برای معماران داشت، اسپیس فریم بود. امروزه اسپیس فریم‌ها در بسیاری از پروژه‌های عمرانی مانند ساخت انباری در پشت بام و یا ساخت سازه سبک در پشت بام برای معماران و طراحان مثمر ثمر واقع شده‌اند و به نوعی امتحان خودشان را در بسیاری از موارد به خوبی پس داده اند. از مهم‌ترین استفاده‌های اسپیس فریم ها ساخت انباری است و به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب به بررسی ساخت انباری با اسپیس فریم بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با ساخت انباری با سازه اسپیس آشنا شویم.

 

ساخت انباری با اسپیس فریم

 

سبک بودن و استقامت بالا در برابر برودت هوا، در سرما و گرما و همچنین طول عمر مفید و بالا، سهولت در ساخت انباری در پشت بام نسبت به مصالح ساختمانی سنتی، از مزایای ساخت انباری در پشت بام توسط سازه های اسپیس فریم می باشد.

این نوع سازه های اسپیسی بصورت پیش ساخته بوده و در پشت بام به عنوان بنای غیر رسمی تلقی می شود و نیازی به گرفتن مجوز از شهرداری نیست.

ساخت انباری با سازه اسپیس مزایای بسیار زیادی دارد که در لیست زیر تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد:

• این سازه‌های سه بعدی به طرز بسیار قابل اطمینانی محکم هستند به تقسیم بار کمک شایانی می‌کنند.

• عناصر تشکیل دهنده این سازه‌ها بسیار سبک هستند و به همین دلیل حمل و نقل آن‌ها و همچنین پیاده سازی آن‌ها بسیار ایمن و راحت است، به گونه‌ای که می توان با آن‌ها سازه سبک در پشت بام را نیز پیاده سازی کرد.

• برخلاف ظاهرشان می تواند بارهای سنگینی را تحمل کنند.

• هزینه حمل و نقل آن‌ها بسیار کم است.

• دست طراحان را برای جابجا کردن ستون‌ها و یا حذف ستون‌ها باز می گذارند، به همین دلیل گفته می‌شود که از نظر ساختاری و عملکردی بسیار کارآمد هستند.

• تعادل هندسی بسیار بالایی دارند که زیبایی ساختمان انعطاف‌پذیری را ایجاد می‌کند.

• به راحتی قابل گسترش دادن هستند و در برابر لرزه‌ها مقاومت خوبی دارند.

• فرایند ساخت اینگونه سازه هابسیار سریع است برای ساخت انباری در پشت بام مورد استفاده قرار بگیرند.

• ضد زنگ و ضد آتش سوزی نیز هستند و به همین دلیل برای ساخت انباری‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند.

• با طبیعت سازگارند و آسیبی به محیط زیست نمی‌زنند.

• به دلیل ساختار ساده‌ای که دارند برای نصب به نیروی انسانی کمی نیاز دارند که از نظر مالی یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید.

 

چگونه با اسپیس‌ فریم انباری بسازیم؟

 

ساخت انباری با اسپیس فریم بسیار ساده و سریع انجام می‌شود، ولی باید برای این کار از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید. برای این کار کافی است با شرکت‌های خدمات دهنده در این زمینه تماس بگیرید و انباری یا سازه‌ مورد نظر خودتان را به آن‌ها سفارش دهید. متخصصان و افراد حرفه‌ای در این کار شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند و پس از نهایی شدن طرح اسپیس فریم‌ها را با کمک بست اسپیس در محل مورد نظر به هم متصل می کنند. به همین ترتیب آن‌ها سازه را همانطور که خواستید تحویل‌تان می‌دهند. لازم است بدانید که پیاده سازی پروژه‌های اسپیس فریم نیازی به مصالح اضافی ندارند و به همین دلیل شما می‌توانید به آسانی از آن‌ها برای ساخت انباری در پشت بام استفاده نمایید.

قیمت ساخت انباری با اسپیس‌فریم در چه محدوده‌ای است و به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت یک انباری که با اسپیس ساخته می‌شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل ماده اولیه تشکیل دهنده اسپیس فریم‌ها هستند که موجب می شوند قیمت هر متر اسپیس فریم از آن‌ها با همدیگر متفاوت باشد. و مورد دیگر میزان طبقات و مسافت اجرای سازه است که شکل و اندازه‌ی انباری که شما سفارش می دهید هم می‌تواند روی قیمت تمام شده سازه تاثیر گذار باشد. شما می توانید برای اینکه هزینه‌های خودتان را به حداقل برسانید از اسپیس‌های دست‌ دوم نیز استفاده کنید. برای اطلاعات دقیق از قیمت اسپیس فرم ، راهنمای ساخت سازه با اسپیس فریم و همچنین هزینه نصب آن بهتر است با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید